05 december 2006

Postfest

Det blev en lyckad fest. Jag hade skoj, och det verkade nästan alla andra också ha. Till och med de som inte verkade så glada stannade kvar, så det var nog inte festen det berodde på.

De sista gick vid halv fyra. En av dom var P som jag lovat "sprit och saker som går sönder". Vid tretiden satt jag själv på den stol som krossades i boklavinen för några dagar sedan, och mycket riktigt föll den ihop under mig. Jag minns inte om folk skrattade, men det borde sett jävligt skoj ut.

Jag körde socialt bingo också, som jag snott från Västerås. Det är ju lite känsligt med lekar och skit på fester, folk kanske inte vill vara med eller tycker det är skittråkigt. Det här fungerade ganska bra, det var frivilligt men alla fick en lapp när de kom. På lappen fanns fem gånger fem frågor som skulle besvaras med ett namn på någon som var på festen. Alltså var man tvungen att prata med andra som man inte kände. Ganska bra eftersom det var mycket olika människor från olika håll. Det kanske hade gått bra ändå, men det var en enkel sak för folk att skämta om för att inleda ett samtal.

Lite flörtar la jag märke till, folk sjöng karaoke så öronen blödde och det kom några kompisar från förr. Vad mer kan man begära?

Kanske att slippa tvätta spyor från grannens cykel en bakfull söndag?

Hursomhelst: Datainspektionen ger ut ett gratis nyhetsbrev som heter Magazin Direkt. Det tar upp integritetsfrågor och kan beställas (eller läsas som pdf) härifrån.

Inga kommentarer: