29 december 2006

Gerhard Behrend död

Jag läser på Charlottes blogg att Gerhard Behrend - en av skaparna av John Blund - dött. John Blund var en stor favorit när jag var liten. Det var Lennart Svan som var hans röst: "Hejsan alla barn, och Lennart Svan!"

Jag har alltid haft kvar min lilla uppdragbara speldosa med signaturmelodin ("Titta, kom och titta!") och i ett av alla försök att förstå mig själv köpte jag alla John Blund-dockor jag fick syn på. Nu känns det som om jag skulle kunna bygga mitt eget John Blund-tempel.

3 kommentarer:

Catherine sa...

haha jag hade också en John Blunddocka, med gröna kläder. Men jag minns bara hatten så jag antar att han var naken i övrigt. Jag klippte således inte bara håret av barbiedockorna utan strippade dockor, otäckt.

Puckohue sa...

Hehe, vad ska man annars ha dom till? Mina stackars John Blund-dockor blir alltid utsatta för övergrepp när jag har fulla människor i lägenheten.

Charlotte W sa...

Oh, en John Blund-speldosa! Det skulle jag också vilja ha!