28 december 2006

Hejhej människor

Jag kom ur lägenheten och gick på middag hos V och A. Jag har aldrig känt mig speciellt bekväm i det där middagsbjudningskonceptet men med åldern känns det som om det också förlorar sina skarpa kanter och blir lite sådär grådaskigt som all annan aktivitet. Det var trevligt, missförstå mig inte, det var just det som var poängen. Alla gick hem ganska tidigt och jag också, men jag minns inte vad jag gjorde när jag kom hem. Jag tror jag läste lite. Ja, och jag läste lite i morse också.

"Var på" "jobbet" idag och "förhandlade" "lite" inför nästa "kontraktsperiod". *vinkar* Sen försökte jag fika med V men det var inte så lätt med alla kids som inte visar oss vuxna någon som helst hänsyn. Vi hittade lite utrymme på ett sånt ställe där alla är unga välklädda småbarnsföräldrar och det sitter inramade kaffebryggardiplom på väggarna. Hahaha.



Jag gick in på Clas Ohlson för att köpa skruvar att fästa cykelkorgen med, men kom ut med hörlurar till iPoden som morsan inte längre ville ha och skruvar till vägglampan som ska upp imorgon. Cykelkorgen glömde jag...

Imorgon ska jag på nån skateboardgrej som M ville se. Jag skiter väl i skatekulturen men byggnaden sägs vara speciell. På kvällen öl med L som är på besök från Berlin. Kanske det blir stödfest för Ungdomshuset på Aktivitetshuset eller kanske det blir snygga drinkar på snobbig bar. Vi får se.

Nu ska jag se första avsnittet av Dexter som S tjatat om.

Inga kommentarer: