31 december 2006

2006

För några år sedan frågade en kille vilka som varit de fem bästa och fem sämsta sakerna under året. Så här är de för i år. Det är svårt nog att komma på så de är inte listade i någon speciell ordning.

Bra:
Rom i februari med T. Sällskapet var det bästa.
Berlin i maj. Skoj att se igen.
T överhuvudtaget. Vardagen, festerna, Göteborgsresan, TV-tittandet.
Klimatet. Skönt att det blivit varmare.
Lyckad självterapi. Underbart att inte längre vara andfådd av ilska när jag kommer fram till jobbet, och att inte oreflekterat brusa upp och bli otrevlig när jag är full.

Dåligt:
Nyårsdagen. Ännu en fylla som slutade med ilska och ångest.
Familj och släkt. Så mycket obegriplig historia, ångest, outtalade krav och frustration.
Nedrasande hyllor. Men de kom upp till sist.
Vänner och potentiella sådana som försvunnit. Ibland mitt fel, ibland andras.
Valresultatet. Tja, var tvungen att ha en femte. Mer på listan för vad det säger om folk än för de praktiska försämringarna för mig och andra.

Måste säga att listorna känns lite krystade. Jag tänkte att det skulle vara bra att tänka igenom året och liksom summera för sig själv, och det kanske det är, men ok. Det får duga.

Gott nytt år!

Inga kommentarer: