27 december 2006

Ide

Nu är det över två dygn sedan jag sist var utanför lägenheten och pratade med någon. Det blir så ibland. Imorgon kanske jag borde gå till jobbet ett tag. Tror inte där är mycket att göra, så jag kanske struntar i det. Fast jag borde nog. På kvällen är jag bjuden på soppkök hos en kompis och jag känner att jag skulle kunna komma att försöka snirkla mig ur det också fast jag inte borde.

Fick en filt i julklapp. Jag gillar den, den är snygg och mysig. Man kan lägga den över sig. Sånt är bra. Jag fick också första numret av en ny tidskrift - Slut. Jag har inte hunnit med så mycket än (ha!) men det jag läst var intressant.

Jag läser också Tala om klass eftersom det är första boken i en läsecirkel jag blivit inbjuden att vara med i. Jag tror läsecirkel är bra för mig, jag behöver någon som knuffar på. Ungefär som med badmintonspelandet (där undvek jag frågan om huruvida ordet badmintonet går att använda) - hade det inte stått nån jävel där och blivit lidande av att jag inte kom skulle jag strunta i det mycket oftare. Jag har inte "hunnit" läsa så mycket i den heller men den verkar snabbläst.

I bokhyllan står några spel som är så komplicerade att det aldrig blir av att spela dom - dels för att man ofta ska vara fem sex personer och dels för att de ofta tar för lång tid att spela och det är svårt att få så många av mina bekanta att sitta och spela ett spel samtidigt under så lång tid. Men en del av dom kan man spela själv, så det har jag passat på att göra. Skoj. Romarriket föll ganska snart eftersom vi i eliten slösade bort samhällets resurser på mutor till varandras senatorer, men för min amerikanska insatsstyrka i Stilla Havet går det bättre.

Inga kommentarer: