24 maj 2007

Låttitlar

Ok, här kommer en lista (!) över några låttitlar som jag tycker är finurliga, lustiga eller helt enkelt passar i den här listan:

* Steal Compass, Drive North, Disappear (Set Fire to Flames)
* Awake is the New Sleep (Ben Lee)
* Almost Always Is Nearly Enough (Tortoise)
* Känslan av att jorden krymper växer (SCIFI SKANE)
* Rockets Fall on Rocket Falls (Godspeed You Black Emperor)
* Yes! I Am a Long Way From Home! (Mogwai)
* Vegan in Furs (Of Montreal)

((Det här känns inte så bra - det blev en väldigt kort lista. Jag vet inte hur jag tänkte.)) Här kommer några boktitlar också:

* Kunde jag älska skulle jag älska det här (Jan Stenmark)
* Jag bor i en annan värld men du bor ju i samma (Olof Lagercrantz)
* Titta, jag är osynlig! (Carl Fredrik Reuterswärd)
* A Heartbreaking Work Of Staggering Genius (Dave Eggers) - från Brynolf

Äh.

PS. Brynolf har tipsat om mer som jag lagt till i listorna. Och en ny lista - albumtitlar:

* Good News For People Who Love Bad News (Modest Mouse) - från Brynolf
* We Were Dead Before The Ship Even Sank (Modest Mouse) - från Brynolf
* This Is A Long Drive For Someone With Nothing To Think About (Modest Mouse) - från Brynolf
* Yesterday was dramatic, today is OK (Múm)
* Awake Is The New Sleep (Ben Lee)

Så den här posten kan nog komma att redigeras efterhand som det dyker upp mer.

2 kommentarer:

B sa...

En boktitel: A Heartbreaking Work Of Staggering Genius (Dave Eggers)

Om du utökar till albumtitlar med så har jag några favoriter. T ex allt med Modest Mouse:
Good News For People Who Love Bad News
We Were Dead Before The Ship Even Sank
This Is A Long Drive For Someone With Nothing To Think About

Sen har jag favoritbandnamn också men jag kanske ska starta en egen blog...

Puckohue sa...

:) Jag lägger till dina bidrag till listan.