06 november 2006

Ungjävlar och vuxenjävlar

Jag hade lyckats förtränga att jag inte var bjuden på någon Halloween-fest så ungjävlarna lyckades skrämma livet ur mig när de ringde på. De fick den sista Herr Gårman-påsen från Berlin.



I år var de åtminstone bara två. Förra året var det ett helt gäng som hetsade varandra och nästan lyckades tränga in i min lägenhet innan jag lyckades använda en av dom som ett slags kravallstaket för att hålla dom ute.

I morse var cykeln luftad. Det gjorde inte så mycket, jag promenerade till cykelverkstaden på vägen till jobbet och pumpade där. Orsaken till sabotaget var nog att både jag och T ställt våra cyklar i porten istället för på gården. Jag gissar att det var sophämtarna. Dom har åtminstone anledning att irriteras.

I varje fall bestämde jag mig för att bjuda till egen fest istället, om några veckor.

Och jag har gjort ett nytt försök att få till en träff med mitt ex. Får se om hon lyckas svara den här gången.

Sen undrar jag vad meningen är med motion om man blir så trött att resten av dagen går åt till att ligga i soffan, och nästa två dagar till att stappla fram med träningsverk?

Och så tioårsjubileum från en gammal högskolegrupp? Jag känner kanske igen fem namn på listan men minns knappt något av dom. En träffar jag fortfarande någon gång om året. Ska jag dit? Ska jag åka ut till ett hus på landet och bli full med en grupp människor jag inte känner? Självklart.

Time moved so rapidly, I had no hope
of keeping track of it
I thought of my friends who had died of exposure
And I remembered other ones who
had died from the lack of it
- Darker with the Day Nick Cave

1 kommentar:

Anonym sa...

Det Ampelmännchen som han heter på berlinska, han är fin han! Här hemma hos oss (mig o make) har vi herr Gårmanmusmatta, herr Gårmantemuggar och 1 st herr Gårmant-shirt. Inga jävla ungjävlar ska få lägga beslag på detta.