17 november 2006

Service?

Alltså, jag tycker inte det är konstigt om folk skiter i hur det går för den affär de jobbar i, men hur de beter sig mot mig är rätt avgörande för om jag går dit igen.

JME-data i Malmö centrum är helt klart på listan över ställen jag inte går till igen i närmsta taget. När det är lågsäsong (typ 10.30 på förmiddagen) står det tre stycken i kassan och pratar. När det är rusningstid (typ lunch och 17.30) står där en - de andra går och rättar till skyltningen eller passar på att göra något på lagret. Kön växer men inget händer. Det är så jävla trist att stå i en kö och se på när kassapersonal väljer att göra andra arbetsuppgifter att jag hellre lägger flera timmar på att leta reda på en annan affär.

Att jag kom att tänka på det beror på att jag och t lyckades hitta en present (i en annan affär) till hennes farsa som har födelsedagsfest i helgen. Den fanns i Helsingborg och skulle levereras hit idag. I tisdags gick jag dit och kontrollerade att beställningen verkligen gått fram och fick beskedet att om inget oförutsätt inträffar kommer den till Malmö fredag eftermiddag. Vid lunch idag går jag förbi och frågar - och får beskedet att den kanske kommer imorgon.

- Men han som jobbade i tisdags sa att...
- Ja, det var synd, han vet nog inte riktigt hur rutinerna ser ut.


Vafan. Imorgon bitti åker vi tåg till Västerås.

Så nu får jag köra själv till Helsingborg och hämta den. Känns inte speciellt lockande. Jag är stressad som det är inför helgen.

Och vad ska jag säga i förhandlingarna inför nästa kontraktsperiod?

Inga kommentarer: