14 november 2006

Fest

Jag gick på fest i helgen, det var skoj.

Nä just det, jag tänkte skriva om att jag lyckades fika med mitt ex. Efter kanske en månads mejlande med förslag hit och dit blev det äntligen av i lördags. Jag var nervös fredags kväll och lördag morgon, men som tur var hade jag tvättid så jag kunde "koncentrera" mig på det.

Fikan gick bra. Det var trevligt, och skönt att se henne nykter igen. Varandes nykter alltså - vi har setts ute på på pubrundor och sånt tidigare, men det var just sitta ner och snacka lite jag ville. Nu när jag för första gången har ett ex som jag faktiskt fortfarande tycker om. Det känns konstigt att inte ha någon som helst kontakt med en person man tycker om och som man faktiskt delat liv med i flera år.

Hon håller på att flytta ihop med sin nya pojkvän. Det lät bra.

Vi rörde bara vid jobbiga saker med fingerspetsarna, nuddade, men lämnade genast. Kanske någon gång. Jag vågade inte fråga om hon kunde tänka sig att ses igen. Eller så hann jag inte.

Inga kommentarer: