07 oktober 2006

Handelsministern inspirerar

Jag klipper detta från DN:

Handelsministern Maria Borelius uppger att hon anlitade barnflicka svart eftersom hon annars inte skulle haft råd.
- Jag är fyrabarnsmamma och har drivit eget företag. Det hade aldrig fungerat annars, förklarar Borelius för TT.


Det låter ju vettigt.

Nu klarar jag i och för sig att försörja mig själv - för tillfället - men jag har flera bekanta som av olika orsaker inte klarar sig. Därför hjälper jag dom fuska till sig bidrag så att de kan använda de få pengar de har till sina höga hyror.

Det hade aldrig fungerat annars.

Tack, Sveriges handelsminister, för ditt moraliska stöd.

edit: Jag ändrade jämförelsen från stöld till bidragsfusk.

1 kommentar:

Catherine sa...

"Ingen av dem har levt ett liv i tron att de skulle bli statsråd och därmed utsättas för hård granskning, säger Fredrik Reinfeldt." Ur DN
Nämen dåså