20 juli 2006

Möllevången


Jaha, då var ännu en fastighet räddad från patrasket. I slutet av förra veckan gjordes huset där jag bor om till bostadsrättsförening. I takt med att de arbetslösa och studenterna utan ekonomisk uppbackning flyttar ut kommer de som kan hosta upp en ekonomisk profil som banken gillar att flytta in.

Jag personligen tjänar ju på det, på väldigt kort sikt, och på ganska lång sikt. Däremellan är det väl tveksamt, eftersom lägenhetspriserna verkar vara på väg ner.

Det är väl tur att jag också blir äldre och gubbigare för varje år. Snart kanske jag till och med är glad att de otäcka punkarna och sånt inte bor i min trappa. Men jag saknar ändå Bistro. Även om det där nya stället i lokalen är ok så är det ändå ett av alla trendiga lookalike-ställen som ersätter dräggställena. Vart tar dräggställena vägen? Värnhem? Sofielund?

Institution på Möllan? Nu överdriver hon allt, fröken Slacker.

Inga kommentarer: