06 juli 2006

It's not an awful secret, you know. It's just a secret.

Har inte träffat T på en vecka. Vi drömmer båda om att vi sårar varandra. Ska försöka göra något tillsammans i helgen.

På midsommar träffade jag någon från Stockholm. Efter några timmar förstod jag att hon troligen rör sig i samma kretsar som mitt förr-förra ex. Jag tog mod till mig och frågade, och jodå. Hon berättade att ex-exet nu är gravid och ska flytta in i villa med pojkvän nr 2 efter mig.

"Men du kanske inte vill höra?"

Men det hade jag inget emot. Jag berättade också att hon träffat pojkvännen efter mig ett bra tag innan hon gjorde slut med mig och senare flyttade till Stockholm utan att säga ett ord till mig - vi har faktiskt inte hörts eller setts sen dess, kan det varit 1998?

"Oj, jaså du är fortfarande bitter?"

Ja, haha, det är jag faktiskt, men bara på så sätt att jag är långsint. Mitt liv är ljusår från den tiden nu.

I wanted you to sleep with her and
Hate yourself instead of me
I wanted you untrue,
Hating yourself, like me

After all, what am I missing
I haven't missed before,
Sucking down the precious lies
I should have swallowed way before?

- Spain Kristin Hersh

Inga kommentarer: