31 maj 2005

Sol och hällristningar

Bokbordet gick bra. Det var skoj att träffa en del bekanta också som kom förbi och sa hej. Roligaste försäljningarna var nog Eros och civilisationen av Marcuse till en tjej som frågade om jag verkligen ville sälja den, och en svårhittad Gramsci-bok (iofs i biblioteksband) till en kompis som sekunden innan klagat på mitt utbud.

Vädret var helt underbart, vilket gjorde att det blev en aning påfrestande att befinna sig i solen i mer än fem timmar i sträck. Hellre det än regn.

Söndagen spenderades på utflykt till Österlen med föräldrarna. Först fika i sandskogen i Ystad, sedan hällristningsletning kring Gislöv. Inte för att jag tycker att hällristningar är sådär jättespännande - de ser mest ut som om någon haft tråkigt en eftermiddag - men det var ändå lite skoj att se dom. Återigen var vädret underbart. Vi avslutade med fika i Kivik.

Jag har tittat lite på möjligheten att hälsa på min syster i Buffalo till hösten. Ett alternativ är helt klart att fortsätta därifrån med bil eller buss till västkusten och åka hem därifrån. Vi får se.

Inga kommentarer: