18 maj 2005

Bilen godkänd

Bilen gick igenom besiktningen! Underbart. Tyvärr visade det sig dock att jag nog lyckats knäcka till en balk rätt ordentligt. Konstigt nog verkade det inte göra så mycket. "Det är ju en bärande balk." sa kontrollanten medan han skrev ut mitt godkända besiktningsprotokoll.

Igår upptäckte jag att Café Simrishamnsgatan har frukostbuffé fram till elva på förmiddagarna. För fyrtio spänn fick man bröd, ostar, korv, tomat, gurka, paprika, fil, müsli, ägg, kaffe, juice och säkert mer. Underbart.

På väg hem från frukosten upptäckte jag att den lilla butikslokalen på Simrishamnsgatan inte är uthyrd än. Jag ringde och frågade, men det visade sig vara en snubbe som ville hyra ut dyrt i andra hand. Jag ska ändå träffa honom och titta på lokalen ikväll, mest för att det kan vara lärorikt. Hyran är för hög för den typ av hobbyprojekt jag är ute efter.

Inga kommentarer: