12 juli 2007

Regn

Det kändes lite jobbigt idag ända tills det började regna. Jag älskar regn.

Jag har tagit på mig att vara transportansvarig för Möllevångsfestivalen. Det känns skoj. Det var länge sedan jag gjorde något liknande, det är roligt att träffa lite nya människor som gillar att göra saker och det håller mig igång när det är lite för lite jobb att göra.

En anställningsintervju häromdagen höll på i 80 minuter. Det tycker jag är lite länge. Jag var trött i huvudet efteråt. Men det var bra träning, antar jag. Det var ett tag sedan sist.

På Tradera fick jag tag på en billig klarinett. Den visade sig såklart vara mer eller mindre oanvändbar. Med lite papper instoppat på strategiska platser gick den nästan att använda, men låga g flippar ändå ur efter ett tag. Nej, det beror inte på mig. Hursomhelst fick jag pengarna tillbaks. Mina föräldrar ville ändå ge mig en ny klarinett i födelsedagspresent, så då faller bitarna på plats.

Jag har alltid gillat att leka med musik, och mitt nya projekt är att dista och loopa sönder klarinetten. På en ölrunda för någon vecka sedan där jag träffade folk som håller på med musik fick jag rådet att börja i datorn. När jag sedan visste hur jag ville att det skulle låta skulle jag gå till musikaffären och få hjälp att välja rätt effektpedaler. Visst. Jag har hittat ett program som verkar bra: FL Studio. Jag leker med demon nu men köper det nog snart.

Sen behöver jag bara en exhibitionist som kan fronta projektet.

Inga kommentarer: