19 mars 2007

Vem behöver droger?

Jag drömde att jag hade två små insekter som husdjur. Den ena såg ut som en stor skalbagge, eller kanske nyckelpiga, med silvrigt gnistrande skal, kanske tre, fyra centimeter lång. Den andra var knallgul, av något suddigumms- eller tvättsvampsliknande material, hade massor av små sprattlande ben och bodde i ett skal av något slag som den släppte när jag försökte fånga den. Jag fick trycka på det igen - jag tänkte att den nog helst ville ha sitt skal på.

Drömmen utspelades på resande fot, som vanligt, och det var ganska besvärligt att ha hand om de små liven. Jag visste inte hur jag skulle förvara dom. Antagligen hade jag precis skaffat dom, eller om det var så att de skaffat mig. Vid något tillfälle försvann de till min förtvivlan in under kylskåpet och ut i det stora okända svarta hål som finns bakom väggen i hus. Jag kunde höra dom då och då, och plötsligt kom de springande tillbaks in i lägenheten. Det såg ut som om de lekte tafatt.

Så småningom överskuggades insektslekandet av den där konsttjuvande hotellarbetaren som försökte utpressa mig att köpa tillbaks ett grafiskt blad av en irländsk konstnär som han snott ur min packning. Jag tror jag reste vidare och sket i honom, men jag minns inte.


God was drunk when he made me
And that's why I'm so crazy.

God was drunk when he made me Jim White

Inga kommentarer: