25 mars 2007

Osolidariskt

Här försöker man hålla andan uppe genom att leta upp en svartklubb, och så är stället stängt? Då hade vi redan varit och tittat på kön till Brogatan, hur tragiskt är inte det?

Nåväl, jag kanske är lite mindre bakis idag än om svartklubbsinnehavarna skött sitt jobb.

Dagens vårsol har firats med toalettskurning och inköp av nytt duschdraperi. Jag var inne om och letade sådana på Åhlens och sprang på mina föräldrar. Jag försökte komma undan men var tvungen att säga ett snabbt "hej, jag ringer imorgon". De såg pigga och glada ut.

Min panna var täckt av folkskygghetens svett. På Hemtex lyckades någon som skulle ställt sig efter mig i kön ställa sig på andra sidan och liksom skapa en parallell, konkurrerande kö... min panik växte. Jag hade för mycket kläder på mig och började svettas ännu mer. Slog in fel kreditkortskod. Men alla var mycket hövliga och leende.

Inga kommentarer: