26 februari 2007

Helgöl

I fredags var jag och drack några öl på Tempo med S med sällskap. Det var ett tag sen jag var där. Å var också där och frågade hur det var. Jag svarade att om det passade bäst så var det bra. Det är ju inte alltid man vill höra folks skit när man bara frågar hur det är i förbigående, men jag hade inte haft något emot att prata lite allvar med henne en stund.

Hon sa senare att hon räknade mig till en av "the happy people"... tja, jag förstår henne, och det var ganska skoj att höra. Det innebär att min taktik fungerade då för några år sen när jag först träffade henne: beter man sig på ett glatt och skoj sätt blir folk glada och skojiga och glada och skojiga människor smittar av sig så att man till slut själv blir åtminstone mer glad och skojig än man var när man bara betedde sig så.

Men det var en trevlig kväll. När S gått hem gick jag inte mycket senare, och försökte intala mig att det var för att jag var duktig som inte drack "för mycket" öl.

I lördags upptäckte jag att jag glömt visakortet i baren, så jag var så illa tvungen att traska dit framåt kvällen när de öppnat. Hon som jobbade har jag träffat via Ts syster Ks kollektiv och hon passade på att håna mig lite lagom för antalet öl (men det var ju även åt andra) men mildrade min skam genom att påpeka att jag inte var den enda som glömt kvar sitt kort.

Inga kommentarer: