04 januari 2007

Nyårshelgen

För min del sattes tonen för nyårskvällen nog redan på fredagen. Jag och M träffade Lu från Berlin och Li som nu bor i London men är här för att jobba som akrobat i Vinterland, och några av Lis akrobatkollegor. Det var skoj, vi blev lite fulla och några av oss fortsatte natten på stödfest på Aktivitetshuset. Där fanns det några gamla bekanta som det var skoj att säga hej till, och det var skoj att dansa lite (eller åtminstone vingla omkring lite), lyssna på musiken som Slacker spelade och snacka skit i största allmänhet.

Det blev så småningom väldigt sent - tror jag var hemma vid halv fem. Den kvällens äventyr kändes fortfarande på nyårsafton. Berlin- och Londongängen kom hem till mig ganska sent (efter att deras barn lagts/fått barnvakter) och vi satt och smååt* lite godsaker och drack lite öl och vin. Vid tolv gick vi några meter mot Möllevångstorget men var inte fulla nog att tränga oss in i krutröken, utan höll oss på ett halvt kvarters avstånd. Det var ok ändå. Vi tittade på fyrverkerier, önskade varandra gott nytt år, mottog sms-hälsningar från frånvarande bekanta och strosade sedan hem igen. Jag kände mig ensam som vanligt. Väl tillbaks blev alla ännu tröttare - troligen när vi förstod att vi lyckats orka hålla oss vakna till tolvslaget - och så småningom strosade folk iväg.

Så: helt ok. Trevligt att träffa lite nytt folk, trevligt att träffa gamla vänner och trevligt att de ville komma hem till mig och sitta i min soffa så att det kändes som att jag fanns.

Lu föreslog en återupprepning av Berlin-besöket till 1 maj. Det låter som en bra idé.

* "Smååt" låter rätt att säga men ser helt galet ut att skriva.

Inga kommentarer: