01 augusti 2006

Möllevångsfestivalen

Möllevångsfestivalen var underbar. Känslan när jag tittade ut och såg alla människor. Känslan när jag gick ut och var bland alla människor. Min favoritbild av hela arrangemanget måste vara denna, av Ola Rydqvist:



Träffade J&J och J&A från förr. Satt i rondellen och drack öl och vin, snackade om Smålands 1989, Malmö 1992, Berlin 1997. Nu bor J&J i Västervik. Jag funderar på att hälsa på när jag väl får semester. En dag på landet kanske inte skulle skada.

Träffade Martin med Kristina och Nisse på picknick i parken. Den stackaren hade tappat sin mobil i kanalen och dykt efter den. Läget i övrigt verkade bra för dom, skönt att se. Livet rullar vidare.



T har åkt till Stockholm. Minst en vecka. Eventuell badsemester under vår gemensamma semestervecka, vi får se.

Syster kommer från USA idag, med barn och man. Stannar i två veckor.

Till höger har jag lagt in en länk till "min" musikstation på Pandora. Funktionen påminner om något som fanns i mitten av 90-talet och hette Firefly, men då fick man bara länktips. Här spelas musiken upp för en. Underbart. För någon minut sen fastnade jag på dom här textraderna, som ju dom flesta säkert kan applicera på någon dom träffat på:

Critics at their worst could never criticize
The way that you do
No, there's no one else, i find,
To undermine or dash a hope
Quite like you
And you do it so casually, too

Cause nothing is good enough
For people like you
Who have to have someone take the fall
And something to sabotage--
Determined to lose it all

Nothing is good enough Aimee Mann

Inga kommentarer: