17 augusti 2006

Semester 06 del 1

Syster har åkt hem med man och två barn. Det gick väl bra antar jag. Besöket alltså. Inga konfrontationer, men inte heller några tecken på vilja till kontakt. Men hon gav mig lite credit för sådant som att jag hälsar på våra föräldrar regelbundet. Det var faktiskt bra.

Det är väl inte så konstigt egentligen, men jag som alltid bara haft negativa associationer till begreppet familj blir ändå förvånad när jag märker hur mycket mitt förhållande till min syster påverkar mig. Trots att det är en människa jag nästan inte känner. Jag antar att hon har någon slags symbolisk innebörd för mig. Inte vet jag. Som nyårsafton. Även om jag skiter i det egentligen blev det deprimerande att sitta ensam just den dagen, det där året jag provade det.

Nu får vi se om vädret håller i sig så att det kan bli en segeltur i Göteborgs skärgård i helgen.

Inga kommentarer: