13 juni 2006

Stockholm bokat

Kusinerna har lyckats komma överens om när vi ska till Trosa och gå igenom ett gemensamt dödsbo. Jag har bokat hotell i Stockholm över helgen. Har inte varit där på många år nu och tänkte det kan bli en lagom helgresa med lite shopping eller nåt. Nu känns det lite dumt att det verkar bli så varmt, men jag får väl krypa i skuggorna...

T har möjlighet att låna övernattningslägenhet men det var inte säkert jag kunde ha den ifred alla nätter, och även om jag träffat hennes far en gång tidigare är jag inte så sugen på att träffa honom själv och bo i samma lägenhet.

Det var länge sen jag kände att jag hade kompisar i Stockholm, men har skrapat ihop några gamla namn och andra som jag träffat någon gång, om jag skulle känna mig ensam. Det gör jag i och för sig väldigt sällan. Eller kanske snarare alltid. Jaja. Det känns ändå som om det liksom är andras bekanta.

Tänkte mest sitta på uteservering och kanske shoppa.

Från Trosa hoppas jag få med mig en boksamling med åtminstone några bibliofilexemplar.

Inga kommentarer: