22 maj 2006

Måndag morgon

Den här parodin på Sonys Gonzales-reklamfilm fick mig att le denna sega morgon.

Någon enstaka öl efter jobbet i fredags slutade på okänt sätt - men jag var åtminstone hemma när jag vaknade. Cykeln visade sig på något sätt ha ställt sig i stället på gården, vilket förklarade varför jag inte hittade den där jag sist mindes att jag ställt den.

Eftermiddagen började rätt trevligt med två öl på Victors uteservering. Eftersom det snabbt blev för kallt försökte vi få sitta inne på Röda Kvarn, men det var reserverat. Deras värmesystem på uteserveringen fungerade dock bättre, och det fanns någons bekanta att slå sig ner hos - en av Malmös hip-hop-kändisar för övrigt. Ett gäng gamla bekanta till mig kom också förbi och hälsade. Rätt snart skulle alla utom jag iväg och jobba (nej, de var inte fulla), så jag drog mig hemåt.

Då mötte jag en i det sällskap som kommit förbi och hälsat. Han var på väg till oss eftersom han var sugen på mer öl. Vi bestämde oss för att slå sällskap till Möllan, och det slutade med att vi hamnade på Volym. Dit kom ett par tre bekanta till honom, som bland annat lurade i mig nåt spritaktigt - alltid en varningssignal - och jag minns också att jag pratade rätt länge med en gammal bekant från den politiska aktivismen i början på 90-talet. Allt jag minns var faktiskt trevligt. Gjorde jag inte bort mig? Var jag inte otrevlig mot någon?

Tja, lördagen spenderades framför datorn och teven. Det kändes som om jag blivit överkörd, speciellt över magen, men det blev bättre framåt kvällen. Det var konstigt att inte ha den vanliga bakfylleångesten. Jag stannade ändå hemma.

Igår söndag gjorde jag en symbolisk utflykt i bilen, men spenderade större delen av dagen hemma med vårens bokföring. Lagom ansträngande.

Nu väntar en vecka med bland annat 40-årskalas i Eslöv och Malmös längsta bokbord. Dags att få tummen loss och börja prismärka lite böcker.

Inga kommentarer: