11 maj 2006

Halloumi!

Var och firade ettårsdagen (nja, inte exakt) med T på Mosaik för några veckor sedan. Åt bland annat stekt Halloumi. Det var så länge sedan sist att jag glömt hur gott det är.

Så... eftersom jag lovat föräldrarna, och tydligen lovat T en tredagarsmiddag (jag måste varit rejält full), så bjöd jag hem dom alla tre förra veckan. Det var flera år sedan jag lagade mat sist, men det gick faktiskt bra. Stekt halloumi med tomat och balsamvinäger till förrätt, parsi-ägg till huvudrätt (en sorts grönsaksomelett med ingefära och vitlökskryddning) och färdigköpt fruktkaka till efterrätt. Det var gott, och verkade uppskattat. Snart har jag säkert lyckats diska allt också (eftersom vaktmästaren fortfarande inte ringt tillbaks angående min diskmaskin, grrr).

Arbetshelg i stugan i helgen och T:s födelsedag på tisdag.

Inga kommentarer: