27 september 2006

It'll end in xxxx

När jag var yngre fanns det något som hette kassettband. Det var som ett minneskort till en mp3-spelare, som man stoppade in i en kassettbandspelare. Det fick däremot knappt plats någon musik på bandet, så man fick välja noggrannt.

En gång när jag var förälskad valde jag ut ett antal låtar och spelade in på ett band som jag gav till föremålet för mina känslor. Jag minns att sista låten på bandet var A Single Wish med This Mortal Coil i vilken någon sjunger "It'll end in tears". När hon lyssnade på bandet första gången utbrast hon "Tja, det blir inte mina..."

Hursomhelst, när jag nu söker efter texten till låten står det i alla diskografier att låten är instrumentell. Men va fan - det är den ju inte, jag och alla andra hör ju tydligt hur någon sjunger.

Är det hemligt?

Inga kommentarer: