10 april 2006

People skills

Här är några av de senaste två veckornas höjdpunkter:

i.
- Det här tycker jag är bra, det känns som om tekniken jobbar för en.
Lite för lång tystnad
- Ja, det förstår jag att du tycker.

ii.
- Vet du var xxx är?
- irriterat Jag är faktiskt inte din chef, jag kan inte hålla reda på dina saker!

iii.
- Tills vi får in det nya systemet så ge mig dom där uppgifterna så matar jag in dom i det här tillfälliga systemet.
- Men kan inte jag göra så här istället?
- irriterat Gör som du vill då!

iv.
- Tycker du jag kan använda detta brevpappret?
- Alltså, jag tycker ju inte om att skicka fel uppgifter.
- Nä, det förstås.
- Adressen är ju fel.
- Men annars då?
- irriterat Ja, du får göra som du vill.
paus
- Ja jag vet, det är inte du som ska fatta beslutet, jag tänkte bara diskutera det.
paus
- Så du tycker detta brevpappret är bättre?

v.
Reser sig, tar på ytterkläderna och gör sig redo för att gå.
- Då går jag. Alltså, jag har det ju inte som du som måste passa tider.

Den ena har dessutom börjat prata skit om den andra med chefen, efter att den andra gått hem. Första gången förstod vi det genom att de för första gången sänkte rösten så att deras röster inte trängde genom musiken i hörlurarna. Andra gången behövde de tydligen inte längre vara försiktiga så då bräkte de på om att "hon ju inte är självgående precis".

Nu, måndag morgon, sitter det plötsligt istället en man och jobbar på den andras stol. Det var ju oväntat...

Inga kommentarer: