06 februari 2006

800 spänn? Nä. Hellre tårta

Var och såg Death Cab For Cutie på KB i lördags. Lyssnade på skivorna veckan innan och tyckte det var lite väl mesigt för mig, men som en social grej kunde det väl vara skoj ändå. Hörde tidigare på kvällen att det var slutsålt och att biljetterna var uppe i 800 spänn. Varför? Spelas dom på radio eller vad?

Hursomhelst var de bättre live än på skiva, men det är bara kanske hälften av låtarna som är något att ha.

Någon pekade under kvällen ut en gammal bekant från min studenttid i Lund. Jag gick fram och sa

- Hej det är J, det var längesen!
- Ja, jag vet, svarade hon.

Vilken idiot.

Träffade däremot min reskamrat från i somras som presenterade en schysst snubbe som hängde med ett gäng skivnissar från Jönköping. Dom hade nån musikförening som fått pengar över och bestämt sig för att åka på den här spelningen. Vi snackade lite gammal hederlig Dead Can Dance-nostalgi och om hur bra Explosions In The Sky är.

I söndags var det kafferep hos födelsedagstant ;). Träffade en del "kompisar" från förr... Fick höra att mitt förrförra ex ex nu jobbar i Malmö. Den sortens grejor. Tja vad säger man?

There are different names for the same things
- Different names for the same things Death Cab For Cutie

Inga kommentarer: