18 december 2007

Bla bla bla

Tja, jag har kommit in på en distansutbildning som innebär att jag blir legitimerad arbetslös lagom tills jag blir pensionär. Ändå glad, känns som något jag är intresserad av.

Blev rastad på stan av S och hittade något gift som kan bota mina klibbiga krukväxter (som tydligen har ullös. Jävla ord, ullöss. Ull-löss känns bättre, men men. Tyvärr har jag redan slängt hälften av krukväxterna men å andra sidan önskat mig nya i julklapp.

Har hittat den här festivalen som jag gärna skulle åkt på om 1) jag haft någon att åka med och 2) det inte krockat med Ts 30-årsdag.

Min laptop har i takt med att grafiken i spelen blivit svårare att hantera börjat överhettas och stänga av sig själv. Jag hittade först en platta med extrafläktar för 200 spänn på Clas Ohlsson, men sen en ännu bättre och bekvämare platta för 400 spänn i nån jippobutik, som dessutom verkar fungera bättre. Hittills har laptopen inte stängt av sig, och jag har till och med kopplat på den nya bättre grafiken i Eve Online.

Inga kommentarer: