02 december 2005

Verklighetsflykt är grejen

Det finns så många sätt att komma undan att jag knappt hinner med. Det känns lite underligt att behöva prioritera mellan olika fantasivärldar. Som om det skulle kunna orsaka stress.

Det blir nog läderhandskar till syrrans man.

För någon vecka sen köpte jag en ny dator till mina föräldrar. Samtidigt skaffade de bredband. Men hur föra över de största filerna från den gamla datorn som inte hade cd-brännare eller nätverkskort? Nu sitter jag med min lånade jobbdator utan lock med mina föräldrars hårddisk hängande i kablarna utanför. Någon datoransvarig gick förbi för nån timme sen, så jag knuffade försiktigt in datorn under bordet så att han inte skulle se vad jag utsätter företagets utrustning för. Det ska nog bli bra.

This could be an opportunity
If you promise to let it grow

- Tulips Bloc Party

Inga kommentarer: